Image plane
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In 3D computer graphics, the image plane is that plane in the world which is identified with the plane of the monitor. If one makes the analogy of taking a photograph to rendering a 3D image, the surface of the film is the image plane. In this case, the viewing transformation is a projection that maps the world onto the image plane. A rectangular region of this plane, called the viewing window or viewport, maps to the monitor. This establishes the mapping between pixels on the monitor and points (or rather, rays) in the 3D world.
* image plane 은 모니터의 한 평면(또는 카메라의 맺힌 상)으로써 확인할 수 있는 세상의 한 평면이다.
예를 들어 3차원 이미지를 컴퓨터상으로 얻기 위해서 사진을 찍는다고 하면 그 필름에서 보이는 면이 image plane 이 되는 것이다.여기서 viewing transformation 은 세상을 바로 그 image plane에 전부 대응 시킨 사영(射影)이다. (카메라를 통해 보는 세계의 모습이 image plane이고, 이러한 대응이 view transformation) 이 image plane의 사각형 영역을 뷰윈도,뷰포트라고 하는데, 이것은 (삼차원)세상의 점들과 모니터의 픽셀과 대응을 맺게 한다.
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